U cilju poboljšanja dostupnosti i kvalitete javnih usluga, predstavljene su dvije ključne digitalne platforme namijenjene građanima — mobilna platformu i aplikaciju mGrađani te potportal „Životne situacije“.
Realizacijom projekta "Izrada digitalne mobilne platforme" uspostavljena je mobilna platforma i aplikacija mGrađani, čime su građani dobili dodatan kanal za korištenje digitalnih javnih usluga u sklopu jedinstvene mobilne platforme mGrađani.
Projekt je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, vrijedan je oko 4,4 milijuna eura, dok je izrada same platforme vrijednosti oko 900 tisuća eura, a građanima će uvelike olakšati komunikaciju s javnom upravom te pojednostaviti pristup javnim uslugama.
Mobilna platforma mGrađani ne sadrži sve usluge s portala e-Građani, koji trenutno sadrži 117 usluga, već je uspostavljeno početnih 20 mobilnih usluga. Nakon integracije početnih 20 usluga slijedi daljnje uključivanje javnih usluga, a cilj je da s vremenom mobilna platforma m-Građani postane jedinstvena platforma koja će građanima trebati za pristup javnim uslugama koje država pruža putem mobilnih uređaja.
Mobilna platforma može se preuzeti s App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android), a nakon njezinog instaliranja na mobilni uređaj vrši se aktivacija platforme.
Ukupan broj korisnika platforme mGrađani trenutno iznosi 22.883. Važno je da se uključi što više ljudi i institucija kako bi ovaj dobar alat bio što više u upotrebi, kao primjerice Korisnički pretinac i Portal zdravlje koji su najkorišteniji na platformi eGrađani.
Aktivaciju platforme moguće je izvršiti na 2 načina - isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) koja se provodi putem vjerodajnica visoke, značajne ili niske razine sigurnosti te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).
Osim mobilne platforme mGrađani, predstavljen je i potportal Životne situacije https://zivotne-situacije.gov.hr, dostupan na portalu gov.hr kao dio projekta Uspostava jedinstvenog kontakt centra (JKC).
Riječ je o novoj funkcionalnosti portala e-Građani kojom se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i e-uslugama na jednom mjestu.
Cilj uvođenja potportala je olakšati snalaženje građana u administrativnim postupcima - korisnici sada imaju pregled koraka koje trebaju poduzeti za rješavanje konkretne životne situacije (npr. kupnja nekretnine, upis u vrtić, smrt u obitelji).
Do sada je objavljeno 20 najučestalijih životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelj i život, obrazovanje, promet i vozila.
Posebna novost je Chatbot/AI program integriran u potportal, koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju. Ovakav pristup posebno je važan za građane koji se prvi put susreću s određenim administrativnim postupkom te nisu sigurni kojim redoslijedom trebaju djelovati niti koja je točno e-usluga za njih relevantna.
'Životne situacije' u sustavu e-Građani predstavljaju značajan iskorak u digitalizaciji javne uprave, povećavaju transparentnost rada tijela državne uprave, olakšavaju pristup e-uslugama i izravno pridonose boljem korisničkom iskustvu na portalu e-Građani.
Naime, od nedavno građani i poslovni subjekti mogu putem sustava e-Građani zaprimati e-poruke s pravnim učinkom, što uključuje i pošiljke za koje je potrebna potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale putem pošte kao preporučene pošiljke s povratnicom.
Trenutno ukupno 56 tijela šalje poruke, od kojih 8 tijela šalje poruke s pravnim učinkom, dok su druga tijela u postupku uključenja.
Od 26. lipnja 2025. godine, kada je novi Korisnički pretinac pušten u produkcijsko okruženje, do 31. kolovoza 2025. godine poslano je ukupno 29.379 poruka s pravnim učinkom, a nadogradnja je osmišljena kako bi se unaprijedilo korisničko iskustvo, omogućila veća funkcionalnost usluge i podržale specifične potrebe korisnika.